Algemene voorwaarden Renoush
Identiteit ondernemer:
Renoush
Rietveen 33, 3907 GE, Veenendaal
(06) 23 59 90 88
info@renoush.nl
KvK: 73711918
BTW-ID: NL180490813B01
Definities
Ondernemer:
De natuurlijke rechtspersoon, die zich georganiseerd heeft via een brancheorganisatie (De Huidprofessional) en actief is in de verzorgingsbranche.
Consument:
De natuurlijke persoon, die anders dan in beroep of bedrijf gebruik maakt van de diensten van de ondernemer in de uiterlijke verzorgingsbranche.
Overeenkomst:
De overeenkomst voor een behandeling en of levering van producten op het gebied van de uiterlijke verzorging. Mondeling of schriftelijk.
Schoonheidsverzorgingsbedrijf:
Het bedrijf dat behandelingen verricht die gericht zijn op de verzorging van de huid en het uiterlijk van mensen uit schoonheidsoogpunt.
Branchecode:
De code van het schoonheidsbedrijf (Code van de schoonheidsspecialist) die een richtsnoer is op hygiene arbeidsomstandigheden en milieu.
Wkkgz:
Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg.
Beroepscompetentie profiel:
Beschrijving van het beroep en de competenties van een vakvolwassene beroepsbeoefenaar.
Overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de consument van het aanbod van Renoush.
Dit kan in het bedrijf plaatsvinden aan het einde van een behandeling voor de volgende behandeling per email, telefonisch of via Whatsapp.
De overeenkomst kan ook worden gesloten buiten de verkoopruimte, bijvoorbeeld bij de consument thuis bij ambulant aangeboden diensten (bijvoorbeeld bij visagie op lokatie).
Bij een op afstand of buiten de winkelruimte gesloten overeenkomst is art 6:230o, 6:230p en 6:230r van het Burgelijk Wetboek over bedenktijd en ontbinding van de koop van toepassing
Verplichtingen van de ondernemer
Renoush staat garant, dat de door haar verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.
Renoush licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico”s verbonden aan de behandeling.
Renoush vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.
Renoush wordt geacht te werken volgens haar beste kunnen, de geldende wet en regelgeving, beroepscompetentie profielen, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste stand de techniek.
En verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de behandeling uit.
Indien noodzakelijk wordt een consument geadviseerd om voor aanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.
Renoush zal geen handelingen verrichten die vallen buiten haar beroepscompetenties; zoals vastgelegd in het Beroepscompetentieprofiel.
Voorafgaand aan een behandeling of reeks behandelingen dient Renoush de consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behandelingen zal de prijs niet tussendoor verhoogd worden.
De annuleringsvoorwaarden indien van toepassing worden kenbaar gemaakt aan de klant voordat de overeenkomst tot stand komt.
Voor zover van toepassing op de beroepsgroep handelt de ondernemer overeenkomstig de op haar van toepassing zijnde bepalingen volgens de Wkkgz.
Verplichtingen van de consument
De consument dient Renoush voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.
De consument heeft de plicht alle door Renoush gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft.
Betaling
Betalingen aan Renoush dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden.
Contante betalingen omvatten ook bijschrijvingen van het verschuldigde bedrag op een door Renoush aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van de koop of levering, of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronische betaling.
Bij een reeks behandelingen kan Renoush de consument verplichten tot 50% van de betaling voorafgaan de aan de reeks behandelingen. De andere 50% geschied na het voltooien van de volledige reeks behandelingen.
In geval dat consument wegens overmacht verhinderd is op de gemaakte afspraak te komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht
Als de consument ondanks herhaald verzoek niet uit zichzelf betaald, komen de kosten die Renoush maakt om de geldvordering te innen voor rekening van de consument.
De berekening van de hoogte van de kosten die Renoush in rekening kan brengen zal plaatsvinden overeenkomstig de wet normering buitengerechtelijke incassokosten.
Aansprakelijkheid
Renoush is tegenover consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan Renoush is toe te rekenen.
Renoush is niet aansprakelijk voor schade, ontstaan doordat de consument onjuiste/onvolledige gegevens heeft verstrekt. Renoush is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn.
De consument is tegenover Renoush aansprakelijk voor de door Renoush geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.
Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid van Renoush beperkt tot het bedrag dat in de desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
Klachten
Het is aan te bevelen, dat tekortkomingen direct per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken te melden bij Renoush. Dit kan schriftelijk, per mail of whatsapp.
Te lang wachten kan nadelige gevolgen hebben voor de bewijspositie van de consument.
Renoush beschikt over voldoende bekend gemaakte regeling voor de opvang en behandeling van klachten en behandelt een klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Renoush zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn.
Voor zover op de betreffende beroepsgroep de Wkkgz van toepassing is, maakt een klachtenfunctionaris deel uit van de klachtenprocedure.
